Historia DAPR

Oto DAPR
Najlepsza firma na świecie
od analizy ryzyka RODO.

Od samego początku myślimy kompleksowo. Kompleksowość realizujemy poprzez połączenie siły prawników, informatyków oraz konsultantów. Był początek roku 2018, czyli roku RODO. Wtedy podjęliśmy decyzje o współpracy w ramach DAPR. Od samego początku najważniejszym aktywem naszej firmy są ludzie.

Wierzymy, że bezpieczeństwo firmy to priorytet. Żeby szybko się rozwijała cenne dane muszą w niej pozostać. Projekty muszą działać bez kosztownych przerw. Prezes musi znać wszystkie potencjalne zagrożenia. Widzieliśmy już spustoszenia, jakie robią ataki hakerskie: Brak danych. Brak dostępu do poczty. Projekty w firmie wstrzymane na cały miesiąc. W takich warunkach nie można prowadzić biznesu! Znamy też przypadki potwornych kar administracyjnych, pod którymi uginały się nawet międzynarodowe organizacje. Dobrze wiemy, że często przyczyną takich katastrof była zbyt skomplikowana biurokracja. Stosy zaleceń, kwitów i procedur kradną czas, którego przedsiębiorca po prostu nie ma.

Dlatego w 2018 roku stworzyliśmy DAPR (skrót od anglojęzycznego pojęcia „data protection”). Od samego początku mieliśmy ambitny cel: Pomóc firmom przejść audyty administracyjne bez zbędnych problemów. Wesprzeć je w tworzeniu narzędzi, dzięki którym dostosują się do wymagań prawnych i warunków rynkowych. To wszystko spiąć pewną metodologią, dzięki której cała procedura będzie prosta i logiczna.

Początki nie były łatwe. Jednocześnie obsługiwaliśmy wymagających klientów, tworzyliśmy naszą metodykę i pracowaliśmy nad aplikacją „Redintogreen”. Kilka razy myśleliśmy nawet, że zbankrutujemy! Jednak się nie poddaliśmy. Nasza pasja, determinacja i przemyślana strategia w końcu przyniosły przełom. Klienci pozytywnie przechodzili audyty administracyjne. Dzięki naszemu wsparciu oszczędzali całe miesiące na przygotowaniu analizy ryzyka RODO. Nasze porady pomagały im ograniczyć wydatki na dział IT nawet o 20%!

Rok 2019 rozpoczął nowy rozdział w firmie. Po pierwsze, skończyliśmy prace nad naszą metodyką. Dostosowaliśmy też naszą aplikację do wersji produkcyjnej klientów. Po drugie, pokazaliśmy aplikację i metodykę kancelarii Traple Konarski Podrecki (TKP). Po dokładnym sprawdzeniu uznali je za wzorowe rozwiązania. Nasze szybkie reagowanie na uwagi i logiczne rozwiązania sprawiły, że kancelaria stała się naszym partnerem w zakresie dostarczania aplikacji i analizy ryzyka RODO. Wszystko szło świetnie do 2020 roku… Wtedy w gospodarkę uderzył COVID. Teraz widzimy, jak ważne było zbudowanie trzech solidnych filarów naszej firmy: analizy ryzyka, wsparcia IT i bezpieczeństwa informacji.

Jak to się zaczęło…

IV 2018

To pasja Macieja i Marcina pchnęła nas w przygotowanie metodyki analizy ryzyka RODO. My tylko pozwoliliśmy im działać. Nie było łatwo, ale dzięki temu jak już będziemy najlepsi na świecie, to będziemy mogli opowiadać, że był moment (no momenty) w których myśleliśmy, że zbankrutujemy!

XII 2018

W grudniu 2018 klient zamówił u nas analizę ataku ransomware. W wyniku tego pod kierownictwem Przemysława zbudowaliśmy kilkuosobowy dział wsparcia IT dla klientów.

II 2019

W lutym 2019 dołączył do nas Jan. Pasją Janka poza RODO jest AML. AML również opiera się o analizę ryzyka. Można powiedzieć, że w zakresie ochrony i minimalizacji danych – AML jest przeciwieństwem RODO – ale uznaliśmy, że audyty można łączyć. Pozwoliliśmy Jankowi działać. W wyniku tych prac powstał doskonały produkt audytu organizacji pod kątem RODO i AML.

II-VI 2019

W roku lutym 2019 z naszej inicjatywy – wraz z partnerami Polską Radą Centrów Handlowych oraz kancelarią Domański Zakrzewski Palinka sp. k. – rozpoczęliśmy pracę nad kodeksem RODO dla centrów handlowych. Projekt zakończony złożeniem kodeksu w czerwcu 2020 r.

I-XII 2019

Rok 2019 upłynął nam na ciężkiej pracy nad metodyką oraz dostosowaniem aplikacji do analizy ryzyka do wersji produkcyjnej dla klientów. W tym roku prezentowaliśmy naszą aplikację i metodykę kancelarii Traple Konarski Podrecki (TKP). Kancelaria została naszym partnerem w zakresie dostarczenia aplikacji oraz realizacji usługi analizy ryzyka RODO.

I 2020

Rok 2020 rozpoczęliśmy 17 stycznia od seminarium na którym prezentowaliśmy nasze podejście do analizy ryzyka. NO IFS OR BUTS. Wszyscy zainteresowani. Świat mamy u stóp i …..COVID. Ale dla nas COVID to:

  • uporządkowanie firmy procesów i raportów.
  • zlecenia na doradztwo przy organizacji pracy zdalnej.
  • dodatkowe analizy ryzyka.
  • czas oszczędzania czasu na dojazdach
  • powołanie komisji ds. Legaltech przy OIRPWarszawa!

Chcesz nas poznać, zapraszamy – porozmawiaj z Przemkiem lub Mikołajem.

Przemysław Przydatek
Prezes Zarządu
Mikołaj Otmianowski
Wiceprezes zarządu