ROZLCZALNOŚĆ TO PODSTAWA RODO

Imię i Nazwisko

22.03.2022

analiza ryzyka, enea, rodo, naruszenie

KONFERENCJA DAPR „ROZLCZALNOŚĆ TO PODSTAWA RODO” odbędzie się już 24 maja. Startujemy o 10.50.

Rozliczalność słowo odmienione przez przypadki w trakcie wdrożenia RODO od 2018.
Dlaczego to takie ważne teraz?
4 lata stosowania przepisów to moment, w którym warto spojrzeć na obowiązki z nich wynikające i zastanowić się czy wiemy, jak je zrealizować. Sam segregator „RODO” już nie wystarczy. Urząd ostatnio wykazał zainteresowanie tematem „rozliczalność” kierując kilkadziesiąt pytań do podmiotów i publikując – słynną już „listę 27 pytań”!
Grono ekspertów oraz praktyków w trakcie konferencji podzieli się doświadczeniami oraz o tym jak widzą RODOowski porządek w organizacji! Wyjątkowe grono prelegentów przedstawi Ci swój punkt widzenia z różnych perspektyw na temat rozliczalności.

Podczas konferencji omówimy następujące zagadnienia:

  • 27 pytań UODO, czyli o rozliczalności Inspektora Ochrony Danych.
  • Przepisy o inspektorze ochrony danych skierowane do administratora. Obowiązki, odpowiedzialność i rozliczalność.
  • Edukacja jako gwarant prawidłowej rozliczalności w złożonej, międzynarodowej organizacji Weryfikacja procesorów.
  • Realizacja zasady rozliczalności w marketingu online.
  • TIA – jak transferować dane do krajów trzecich.
  • Zasada rozliczalności przy naruszeniach ochrony danych osobowych.
  • Zespołowe zarządzanie ryzykiem RODO.
  • Narzędzie wsparcia dla rozliczalności RODO.

Prelegenci:

Mirosław Sanek – Zastępca Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Poprzednio pełnił obowiązki zastępcy Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Został powołany na to stanowisko 17 stycznia 2018 r. przez Marszałka Sejmu RP na wniosek Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Mirosław Sanek urodził się 1 października 1979 r. w Krakowie. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Działalność zawodową rozpoczynał jako pracownik biur poselskich i senatorskich. Zajmował się przede wszystkim ochroną praw lokatorów kamienic prywatnych. Następnie pracował jako radca w Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w Biurze Kultury, Nauki i Dziedzictwa Narodowego. Jako prawnik z ramienia Towarzystwa Nauczycieli Szkół Polskich m. in. reprezentował nauczycieli w sprawach dyscyplinarnych i sądowych.
W Ministerstwie Edukacji Narodowej pełnił rolę doradcy Ministra. Następnie objął funkcję szefa Gabinetu Politycznego. W ostatnim czasie zajmował stanowisko Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Jest stałym współpracownikiem krakowskiego Ośrodka Myśli Politycznej. Przed powołaniem na stanowisko należał także do redakcji dwumiesięcznika Arcana.
Autor artykułów z zakresu prawa konstytucyjnego.

Grzegorz Sibiga – Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor INP PAN, adwokat, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy Sp. J.

Wykładowca akademicki, partner w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy kierujący zespołem zajmującym się wdrażaniem i stosowaniem RODO, kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego w Instytucie Nauk Prawnych PAN, kierownik studiów podyplomowych w INP PAN „Inspektor ochrony danych”, przewodniczący Rady Naukowej SABI – Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych.

Katarzyna Midor-Saduś – Radca Prawny, Inspektor Ochrony Danych w Banku.

Maciej Zawadziński – CEO Piwik PRO, ekspert AdTech i MarTech,

Odnoszący sukcesy przedsiębiorca, zwolennik wysokich standardów prywatności i bezpieczeństwa w sieci
Uważa, że etyczne gromadzenie danych o klientach to podstawa zdrowego ekosystemu reklamy online. Obecnie rozwija Piwik PRO – szanującą prywatność platformę analityczną, będącą bezpieczną i zgodną z regulacjami alternatywą dla Google Analytics.
Razem ze 100-osobowym zespołem, Maciej stworzył oprogramowanie odpowiadające na potrzeby firm, w których bezpieczeństwo danych jest krytyczne. Piwik PRO Analytics Suite z powodzeniem wykorzystują branże: finansowa i ochrony zdrowia, rządy oraz biznesy – w tym te największe, z listy Forbes 500.

Piotr Kalina – radca prawny, Kancelaria Maruta Wachta sp.k.

Counsel w Praktyce Ochrony Prywatności i RODO w kancelarii Maruta Wachta.
Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, doradza w zakresie zgodności przetwarzania danych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, sporządza opinie prawne, przeprowadza audyty i szkolenia. Absolwent Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk na studiach podyplomowych z zakresu ochrony danych osobowych, członek Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.

Arkadiusz Reiter – radca prawny

ECSSA, ECSSM, ECDPO, ECBCM, ACE, AMLCO, AWBCO, AESGO
Inspektor Ochrony Danych Porta KMI Poland S.A. Ekspert w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wywodzący się z obszaru IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania systemami ochronny danych osobowych w tym pełnienia funkcji ABI i IOD. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni na wydziale Dowodzenia i Operacji Morskich. Pasjonat obszaru ochrony danych osobowych oraz Compliance łączący umiejętności i wiedzę z obszaru IT z regulacjami prawnymi oraz normami i standardami międzynarodowymi. Audytor ISO w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji – audytor wiodący ISO 27001 oraz 22301, wewnętrzny ISO 27701. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych – SABI oraz European Association od Data Protection Professionals – EADPP. Wspiera w zakresie ochrony danych osobowych oraz Compliance podmioty z sektora produkcyjnego, edukacyjnego, jednostek podmiotów publicznych oraz podmiotów medycznych.

Piotr Oksza-Łapicki, Regionalny Menadżer ds. Prywatności, Wschodnia Europa H&M.

Paweł Bronisław Ludwiczak – radca prawny – Kancelaria Radcy Prawnego Paweł Ludwiczak

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończył podyplomowe studia Prawa Finansowego i Gospodarczego na Uniwersytecie Łódzkim i studium menedżerskie MiniMBA. Posiada m.in. certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) oraz certyfikat Approved Compliance Expert (ACE).
Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością, Rzecznik Etyki i IOD w jednej z 500 największych firm w Polsce. Członek licznych zespołów i komisji, był m.in.: przewodniczącym zespołu ds. umowy powierzeniowej, przewodniczącym zespołu ds. Grupy Kapitałowej, przewodniczącym zespołu ds. wdrożenia RODO itd.
Przez 4,5 roku był Przewodniczącym Rady Nadzorczej.
Od kilku lat prowadzi równocześnie kancelarię radcy prawnego, specjalizując się w zagadnieniach związanych z obsługą prawną przedsiębiorców, prawem korporacyjnym, zamówieniami in house, publicznym transportem zbiorowym, ochroną danych osobowych oraz Compliance.
Prelegent na różnych konferencjach i warsztatach
Autor kilkaset artykułów m.in. na temat ochrony danych osobowych i Compliance.

Mikołaj Otmanowski – radca prawny, DAPR sp. Z o.o., Redintogreen sp. Z o.o.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego
Doświadczenie zawodowe Mikołaja Otmianowskiego obejmuje wieloletnią pracę radcy prawnego w kancelariach w kraju i za granicą, dyrektora biura prawnego w spółce giełdowej Polimex-Mostostali oraz kilka legaltechowych projektów startupowych (między innymi: www.outlookzadania.pl, www.redintogreen.com).
Jego obszerna wiedza prawna, zamiłowanie do legaltech oraz wrodzona umiejętność łączenia wartościowych ludzi w odpowiednim miejscu, doprowadziła do powstania metodyki a za nią narzędzia REDINTOGREEN, które ma istotny wpływ na komfort i jakość pracy Inspektorów Ochrony Danych. Obecnie wraz z zespołem pracuje nad nowym narzędziem związanym z cyberbezpieczeństwem. Mikołaj jest też Przewodniczącym Komisji Legaltech przy OIRP Warszawa oraz członkiem SABI.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Usługi prawne oraz IT

AML

Analiza ryzyka, outsourcing, monitorowanie transakcji, wdrożenia, audyty, KYC, ocena instytucji obowiązanej, szkolenia.

Szczegóły

RODO

Wsparcie Insektora Ochrony Danych, wdrożenia, audyty roczne oraz doraźne, analiza ryzyka.

Szczegóły

Sygnaliści

Audyty funkcjonującego systemu dokonywania zgłoszeń, opracowanie dokumentacji, wzorów procedur, umów i innych dokumentów. Wdrożenia, ustalanie kanałów zgłoszeń, opracowanie regulaminów, szkolenia.

Szczegóły

Wsparcie IT

Audyty IT, administracja, analizy i wdrożenia, obsługa, inne

Szczegóły

ROZLCZALNOŚĆ TO PODSTAWA RODO

Imię i Nazwisko

22.03.2022

analiza ryzyka, enea, rodo, naruszenie

KONFERENCJA DAPR „ROZLCZALNOŚĆ TO PODSTAWA RODO” odbędzie się już 24 maja. Startujemy o 10.50.

Rozliczalność słowo odmienione przez przypadki w trakcie wdrożenia RODO od 2018.
Dlaczego to takie ważne teraz?
4 lata stosowania przepisów to moment, w którym warto spojrzeć na obowiązki z nich wynikające i zastanowić się czy wiemy, jak je zrealizować. Sam segregator „RODO” już nie wystarczy. Urząd ostatnio wykazał zainteresowanie tematem „rozliczalność” kierując kilkadziesiąt pytań do podmiotów i publikując – słynną już „listę 27 pytań”!
Grono ekspertów oraz praktyków w trakcie konferencji podzieli się doświadczeniami oraz o tym jak widzą RODOowski porządek w organizacji! Wyjątkowe grono prelegentów przedstawi Ci swój punkt widzenia z różnych perspektyw na temat rozliczalności.

Podczas konferencji omówimy następujące zagadnienia:

  • 27 pytań UODO, czyli o rozliczalności Inspektora Ochrony Danych.
  • Przepisy o inspektorze ochrony danych skierowane do administratora. Obowiązki, odpowiedzialność i rozliczalność.
  • Edukacja jako gwarant prawidłowej rozliczalności w złożonej, międzynarodowej organizacji Weryfikacja procesorów.
  • Realizacja zasady rozliczalności w marketingu online.
  • TIA – jak transferować dane do krajów trzecich.
  • Zasada rozliczalności przy naruszeniach ochrony danych osobowych.
  • Zespołowe zarządzanie ryzykiem RODO.
  • Narzędzie wsparcia dla rozliczalności RODO.

Prelegenci:

Mirosław Sanek – Zastępca Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Poprzednio pełnił obowiązki zastępcy Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Został powołany na to stanowisko 17 stycznia 2018 r. przez Marszałka Sejmu RP na wniosek Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Mirosław Sanek urodził się 1 października 1979 r. w Krakowie. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Działalność zawodową rozpoczynał jako pracownik biur poselskich i senatorskich. Zajmował się przede wszystkim ochroną praw lokatorów kamienic prywatnych. Następnie pracował jako radca w Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w Biurze Kultury, Nauki i Dziedzictwa Narodowego. Jako prawnik z ramienia Towarzystwa Nauczycieli Szkół Polskich m. in. reprezentował nauczycieli w sprawach dyscyplinarnych i sądowych.
W Ministerstwie Edukacji Narodowej pełnił rolę doradcy Ministra. Następnie objął funkcję szefa Gabinetu Politycznego. W ostatnim czasie zajmował stanowisko Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Jest stałym współpracownikiem krakowskiego Ośrodka Myśli Politycznej. Przed powołaniem na stanowisko należał także do redakcji dwumiesięcznika Arcana.
Autor artykułów z zakresu prawa konstytucyjnego.

Grzegorz Sibiga – Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor INP PAN, adwokat, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy Sp. J.

Wykładowca akademicki, partner w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy kierujący zespołem zajmującym się wdrażaniem i stosowaniem RODO, kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego w Instytucie Nauk Prawnych PAN, kierownik studiów podyplomowych w INP PAN „Inspektor ochrony danych”, przewodniczący Rady Naukowej SABI – Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych.

Katarzyna Midor-Saduś – Radca Prawny, Inspektor Ochrony Danych w Banku.

Maciej Zawadziński – CEO Piwik PRO, ekspert AdTech i MarTech,

Odnoszący sukcesy przedsiębiorca, zwolennik wysokich standardów prywatności i bezpieczeństwa w sieci
Uważa, że etyczne gromadzenie danych o klientach to podstawa zdrowego ekosystemu reklamy online. Obecnie rozwija Piwik PRO – szanującą prywatność platformę analityczną, będącą bezpieczną i zgodną z regulacjami alternatywą dla Google Analytics.
Razem ze 100-osobowym zespołem, Maciej stworzył oprogramowanie odpowiadające na potrzeby firm, w których bezpieczeństwo danych jest krytyczne. Piwik PRO Analytics Suite z powodzeniem wykorzystują branże: finansowa i ochrony zdrowia, rządy oraz biznesy – w tym te największe, z listy Forbes 500.

Piotr Kalina – radca prawny, Kancelaria Maruta Wachta sp.k.

Counsel w Praktyce Ochrony Prywatności i RODO w kancelarii Maruta Wachta.
Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, doradza w zakresie zgodności przetwarzania danych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, sporządza opinie prawne, przeprowadza audyty i szkolenia. Absolwent Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk na studiach podyplomowych z zakresu ochrony danych osobowych, członek Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.

Arkadiusz Reiter – radca prawny

ECSSA, ECSSM, ECDPO, ECBCM, ACE, AMLCO, AWBCO, AESGO
Inspektor Ochrony Danych Porta KMI Poland S.A. Ekspert w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wywodzący się z obszaru IT. Posiada 14-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania systemami ochronny danych osobowych w tym pełnienia funkcji ABI i IOD. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni na wydziale Dowodzenia i Operacji Morskich. Pasjonat obszaru ochrony danych osobowych oraz Compliance łączący umiejętności i wiedzę z obszaru IT z regulacjami prawnymi oraz normami i standardami międzynarodowymi. Audytor ISO w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji – audytor wiodący ISO 27001 oraz 22301, wewnętrzny ISO 27701. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych – SABI oraz European Association od Data Protection Professionals – EADPP. Wspiera w zakresie ochrony danych osobowych oraz Compliance podmioty z sektora produkcyjnego, edukacyjnego, jednostek podmiotów publicznych oraz podmiotów medycznych.

Piotr Oksza-Łapicki, Regionalny Menadżer ds. Prywatności, Wschodnia Europa H&M.

Paweł Bronisław Ludwiczak – radca prawny – Kancelaria Radcy Prawnego Paweł Ludwiczak

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończył podyplomowe studia Prawa Finansowego i Gospodarczego na Uniwersytecie Łódzkim i studium menedżerskie MiniMBA. Posiada m.in. certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) oraz certyfikat Approved Compliance Expert (ACE).
Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością, Rzecznik Etyki i IOD w jednej z 500 największych firm w Polsce. Członek licznych zespołów i komisji, był m.in.: przewodniczącym zespołu ds. umowy powierzeniowej, przewodniczącym zespołu ds. Grupy Kapitałowej, przewodniczącym zespołu ds. wdrożenia RODO itd.
Przez 4,5 roku był Przewodniczącym Rady Nadzorczej.
Od kilku lat prowadzi równocześnie kancelarię radcy prawnego, specjalizując się w zagadnieniach związanych z obsługą prawną przedsiębiorców, prawem korporacyjnym, zamówieniami in house, publicznym transportem zbiorowym, ochroną danych osobowych oraz Compliance.
Prelegent na różnych konferencjach i warsztatach
Autor kilkaset artykułów m.in. na temat ochrony danych osobowych i Compliance.

Mikołaj Otmanowski – radca prawny, DAPR sp. Z o.o., Redintogreen sp. Z o.o.

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego
Doświadczenie zawodowe Mikołaja Otmianowskiego obejmuje wieloletnią pracę radcy prawnego w kancelariach w kraju i za granicą, dyrektora biura prawnego w spółce giełdowej Polimex-Mostostali oraz kilka legaltechowych projektów startupowych (między innymi: www.outlookzadania.pl, www.redintogreen.com).
Jego obszerna wiedza prawna, zamiłowanie do legaltech oraz wrodzona umiejętność łączenia wartościowych ludzi w odpowiednim miejscu, doprowadziła do powstania metodyki a za nią narzędzia REDINTOGREEN, które ma istotny wpływ na komfort i jakość pracy Inspektorów Ochrony Danych. Obecnie wraz z zespołem pracuje nad nowym narzędziem związanym z cyberbezpieczeństwem. Mikołaj jest też Przewodniczącym Komisji Legaltech przy OIRP Warszawa oraz członkiem SABI.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Usługi prawne oraz IT

AML

Analiza ryzyka, outsourcing, monitorowanie transakcji, wdrożenia, audyty, KYC, ocena instytucji obowiązanej, szkolenia.

Szczegóły

RODO

Wsparcie Insektora Ochrony Danych, wdrożenia, audyty roczne oraz doraźne, analiza ryzyka.

Szczegóły

Sygnaliści

Audyty funkcjonującego systemu dokonywania zgłoszeń, opracowanie dokumentacji, wzorów procedur, umów i innych dokumentów. Wdrożenia, ustalanie kanałów zgłoszeń, opracowanie regulaminów, szkolenia.

Szczegóły

Wsparcie IT

Audyty IT, administracja, analizy i wdrożenia, obsługa, inne

Szczegóły